Social Stories – Κοινωνικές Ιστορίες
Κοινωνικές ιστορίες είναι ένα εργαλείο για τη διδασκαλία κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με αυτισμό και συναφείς ειδικές ανάγκες. Οι Κοινωνικές Iστορίες παρέχουν στο παιδί ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τις καταστάσεις που μπορεί να βρει δύσκολες ή περίπλοκες. Η κατάσταση περιγράφεται με λεπτομέρεια και δίνεται έμφαση σε ορισμένα βασικά σημεία: τις σημαντικές κοινωνικές νύξεις, τα γεγονότα και τις αντιδράσεις που μπορεί να αναμένει να παρουσιαστούν στην κατάσταση, τις δράσεις και τις αντιδράσεις που μπορεί να αναμένεται από αυτόν, και γιατί. Ο στόχος της ιστορίας είναι να αυξήσει την κατανόηση του παιδιού, να το κάνει να αισθανθεί πιο άνετα, και, ενδεχομένως, προτείνει κάποιες κατάλληλες απαντήσεις για την συγκεκριμένη κατάσταση.
Ένα παράδεγμα Κοινωνικής ιστορίας
Περιμένοντας στη σειρά
Στο σχολείο, έχουμε μερικές φορές σειρά.
Περιμένουμε στη γραμμή μέχρι να πάμε στο γυμναστήριο, στη βιβλιοθήκη, καθώς και για να βγούμε στο διάλειμμα.
Μερικές φορές οι φίλοι μου και εγώ ενθουσιαζόμαστε όταν περιμένουμε στη σειρά, γιατί θα πάμε κάπου για διασκέδαση, όπως όταν βγαίνουμε διάλειμμα.
Είναι σωστό να ενθουσιαζόμαστε, αλλά είναι σημαντικό να προσπαθούμε να περπατάμε στη σειρά. Το τρέξιμο μπορεί να προκαλέσει ατυχήματα, και οι φίλοι μου ή εγώ θα μπορούσαμε να χτηπήσουμε.
Θα προσπαθήσω να περπατώ στη σειρά.
Όπως είναι εμφανές, οι κοινωνικές ιστορίες είναι σχετικά σύντομες, απλές περιγραφές των κοινωνικών καταστάσεων, όπου αναφέρεται λεπτομερώς τι πρέπει το παιδί να αναμένει από την κατάσταση και τι μπορεί να αναμένεται από αυτόν.